Den selvejende institutions navn er: " Tunø Forsamlingshus S/I."
Den selvejende institutions hjemsted er Odder kommune.
Den selvejende
institutions formål er at eje, drive, vedligeholde og udvikle Tunø
Forsamlingshus.
Som medlemmer optages alle, der er fyldt 18 år og medlemskab betalt
Medlemskab kan betinges af betaling af et af generalforsamlingen fastsat årligt kontingent.
Manglende betaling bevirker sletning af medlemskab,hvilket først
kan generhverves, når alle eventuelle restancer er betalt.
Generalforsamlingen er den højeste myndighed.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april måned.
Generalforsamlingen indkaldes ved opslag med min. 14 dages varsel.
I forbindelse med
indkaldelsen til generalforsamlingen, vedlægges et revideret regnskab, for det
forløbne år.
Skal indeholde følgende punkter:
1: Valg af dirigent
2: Valg af referent
3: Valg af stemmetællere
4: Bestyrelsens beretning ved formanden
5: Aflæggelse og godkendelse af årsregnskab
6: Fastsættelse af kontingent for det kommende år
7 : Fastsættelse af lejepriser.
8: Indkomne forslag
9: Valg af bestyrelse
10: Valg af suppleanter
11: Valg af bilagskontrollant.
12: Eventuelt.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen,skal være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.
Et § 2 medlem kan max have en fuldmagt.
Alene medlemmer
jfr. 2 har stemmeret.
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen.
Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes af bestyrelsen, såfremt IO medlemmer fremsender skriftlig anmodning derom, med en motiveret dagsorden.
Ekstraordinær
generalforsamling indkaldes med varsel og ved procedure som i 5 3, dog senest 4
uger efter modtagelse af anmodningen
Bestyrelsen består
af 5 medlemmer med fast ejendom ( fastboende, sommerhusejere og patrikelejere )
på Tunø, der vælges for 2 år og nyvælges på skift.
Den til enhver tid siddende formand er altid på valg i ulige år.
Den til enhver tid siddende kasserer er altid på valg i lige år, også selvom formand/kasserer ikke har udstået valgperioden på 2 år.
Hvert år, valg af 2 suppleanter, valg af 2 bilagskontrollanter.
Bestyrelsen vælger selv formand, kasserer og sekretær.
Ægtepar eller samboende, kan ikke begge bestride bestyrelsesposter på samme tid.
Formand og Kasserer tegner foreningen ifællesskab.
Formanden og Kasserer kan handle hver for sig.
Bestyrelsen skal
påse, at der føres kassebog, samt at der hvert år laves regnskab for det
forløbne år. Regnskabsåret er kalenderåret. Det reviderede regnskab forelægges
generalforsamlingen til godkendelse jfr. S 4 pkt. 5.
Ændring af
vedtægterne kan alene ske på en ordinær generalforsamling, hvor 2/3 af de fremmødte
stemmeberettigede medlemmer skal stemme for.
Opløsning af Tunø Forsamlingshus S/I kan kun ske på en generalforsamling, hvor 3/4 af de stemmeberettigede medlemmer stemmer for.
Viser dette sig ikke muligt, da der kun kunne opnåes almindeligt flertal,kan opløsningen vedtages på en ekstraordinær generalforsamling 2 - 4 uger senere, ved almindelig stemmeflertal blandt de fremmødte stemmeberettigede medlemmer.
Forslag om opløsning bortfalder dog, såfremt min. 5 fastboende medlemmer tilbyder at fortsætte driften af Tunø Forsamlingshus S/I på et forsvarligt økonomisk grundlag.
Ved opløsning af Tunø Forsamlingshus S/I tilfalder den faste ejendom inkl. al inventar Tunøfonden, og evt. likvid formue skal tilfalde almennyttige formål på
Tunø efter den
opløsende generalforsamlings bestemmelse, ved almindelig stemmeflertal.
Den 26. Januar 1983
Den 20. Marts 2004
Ekstraordinær Generalforsamling den 27. April 2007
Den 23. Februar 2008
Den 20. Marts 2004
Den 18. april 2013
Den 17. oktober 2020
Den 24 september - 2021
Den 16 maj 2022
Den 27 septemper 2023